poniedziałek, 18 maja 2015

Zdrowy shake zamiast lodów - idealny przepis tej wiosny

  Wiosna rozkręciła się na dobre, słońce coraz bardziej pokazuje na co je stać, a mnie coraz częściej nachodzi ochota na lody. 
  W obecnym "błogostanie" ochotę na słodycze mam jeszcze większą niż zwykle, za to wskazania do zajadania się nimi dużo mniejsze.. Właściwie w ogóle nie ma takich wskazań ;) 
  Dlatego dla mnie idealnym przepisem na tę wiosnę jest czekoladowy shake na bazie bananów, bez dodatku cukru. Na pewno zdrowszy niż sklepowe lody, a przy tym pyszny i sycący - polecam z całego serca :)



Składniki na 3 porcje:

  • 2 banany pokrojone i zmrożone 
  • 2-3 łyżki kakao
  • 1 szklanka mleka
  • kilka kostek lodu

  Wszystkie składniki umieszczamy w blenderze, miksujemy, przelewamy do szklanek i zjadamy lub wypijamy delektując się wspaniałym smakiem :) 

  P.S. Na życzenie mojego męża zrobiłam też wersję bez kakao, za to z łyżeczką kremu orzechowo-czekoladowego - to propozycja dla tych, którzy nie lubią mocno czekoladowych lodów. 
  Według mnie banany najlepiej mrozić tylko kilka godzin, żeby nie były do końca skostniałe - łatwiej się je miksuje. 

  Przepis wzięłam od Młodej Żonki, a jego obecność na moim obiadowym blogu zawdzięczacie Uli Phelep


7 komentarzy:

  1. Jako Tester Naczelny z całego serca (i żołądka) polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany smakowicie wygląda i pysznie brzmi! Muszę spróbować dodać kakao :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie polecam! Mi najbardziej smakuje z dwiema łyżkami - 3 to trochę już za mocne. Smacznego życzę :)

      Usuń
  3. Idealny przepis na upalne dni. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I na zaspokojenie słodyczowego głodu z czystym sumieniem ;)

      Usuń