wtorek, 12 maja 2015

Krupnik z soczewicą

  Tak jak zapowiadałam – krupnik po mojemu.
  Któż zdoła się oprzeć?
  Wystarczy baza rosołowa, parę dodatków i obiad gotowy. :)  Polecam!



Składniki:
  • 2,5-3 litrów rosołu (ja dałam niecałe dwa, a potem dolewałam wody)
  • 2 garści kaszy jęczmiennej grubej (ok. 50g)
  • 2 garści kaszy jaglanej (ok. 50g)
  • 100g soczewicy czerwonej
  • mięso z ugotowanej porcji rosołowej
  • kilka pokrojonych ząbków czosnku (wedle uznania)
  • natka pietruszki

  Do wrzącego rosołu wsypujemy kasze, soczewicę i kawałki mięsa. Gotujemy ok. 20-30 minut, gdzieś w trakcie dorzucamy czosnek, a na koniec natkę.
  Doprawiamy pieprzem i, jeśli trzeba, solą.
  Szybko? :)

  P.S. Można też dodać pokrojone pomidory świeże lub z puszki – urozmaicą kolor i dodadzą odrobinę kwaśności. 
  Kasze też można dowolnie kombinować, albo razem z nimi wrzucić ziemniaki pokrojone w kostkę. Jak widzicie – możliwości jest wiele. 

Ciekawa jestem, czego Wy dodacie do swojej zupy?   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz