środa, 6 maja 2015

Kurczak w delikatnej panierce

  Rzadko kupuję mięso, ale kiedy wyobraziłam sobie pyszne kurczakowe kąski.. Nogi same zaniosły mnie do mięsnego i na obiad były one  - delikatne i wyraziste w smaku mięsne kawałki. U nas w połączeniu z kaszą jaglaną i pomidorami w śmietanie, czyli prosto, a smacznie:) Przepis na panierkę wzięłam kiedyś od jednej z moich sióstr. Polecam!




Panierka:

  • 1 jajko
  • 1 łyżka majonezu
  • 1/2 łyżeczki musztardy
  • 1/2 łyżki mąki i garść zmielonych orzechów (można też dać tylko łyżkę mąki, lub zmielone płatki owsiane)


  Mieszamy wszystkie składniki, doprawiamy solą i pieprzem do smaku (można oczywiście dodać też inne lubiane przyprawy - paprykę, curry itd.).
  Pierś z kurczaka kroimy na plastry, maczamy każdy w panierce i kładziemy na rozgrzany olej.

  Można też pokroić mięso w kostkę, wymieszać całość z panierką i nakładać łyżką jak placki. Ja tym razem wypróbowałam pierwszy sposób, ale zapewniam, że warto wypróbować obie wersje.
Myślę, że smakowało lepiej niż by można sądzić na podstawie zdjęć ;)

  Podana ilość panierki starczyła mi na pojedynczą, ale dużą pierś z kurczaka, a to z kolei dla nas dwojga na dwa obiady.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz