wtorek, 27 września 2016

Delikatne spaghetti porowo-śmietankowe


Był por. I była śmietanka. Trochę spaghetti i kawałek brokuła. 

Wystarczyło, by zachwycić męża :)



Składniki:
  • jeden spory por
  • kawałek brokuła
  • ok.150 ml śmietanki 30%
  • makaron spaghetti (ok. pół paczki)
  • sól, pieprz i trochę lubczyku
  • łyżka masła (opcjonalnie)


1. Makaron ugotować w dużej ilości osolonej wody. 
2. Pora pokroić w krążki razem z częścią liści (ja tych najciemniejszych kawałków już nie kroję bo mi się wydają mało apetyczne ale się nie znam - może to wszystko się zjada?), brokuła podzielić na mniejsze kawałki. 
3. Oba warzywa smażyć kilka minut na oleju, często mieszając. 
4. Dodać śmietankę, przyprawy i dusić mieszając aż sos trochę zgęstnieje.
5. Makaron połączyć z sosem i podać jak najszybciej. Można posypać tartym serem żółtym (np. cheddar lub parmezan)

Smacznego! 

3 komentarze:

  1. Zrobiłam dziś! Pyszne było! Tylko nie miałam spaghetti (oczywiście byłam przekonana że mam..) i dodałam świderki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! My musieliśmy dodać trochę makaronu ryżowego (który jakimś dziwnym trafem znalazł się u nas w szafce) bo spaghetti okazało się trochę za mało ;)
      Cieszę się, że komuś to posmakowało (i że skorzystałaś z mojego przepisu:))

      Usuń
  2. wersja uproszczona: cebulowo - brokułowe, też dobre:)

    OdpowiedzUsuń